latar blakang....

this is bout me..


Monday, February 14, 2011

salam maulidur rasul...

assalamualaikum..

salam maulidur rasul wat..
selawat keatas nabi junjungan mulia...
entry kali ni aku nk ucapkn 'SELAMAT MENYAMBUT HARI MAULIDUR RASUL'
aku xtaw nk ckp pe..tp 1 je aku nk story mory skit kisah NABI MUHAMMAD S.A.W dlm byk2 kisah baginda part yg plg aku ska ialah part yg baginda di isra' kan dr kota makkah ke baitul maqdil dlm 1 mlm saje..
aku ringkas kn sebab aku xpandai nk bercerita..di baitul maqdis baginda sempat bersolat jemaah bersama NABI IBRAHIM A.S,NABI MUSA A.S & NABI ISA A.S..maka bapa saudara baginda iaitu ABU JAHAL dgn nada angkuh bertanya klu benar katamu wahai MUHAMMAD cuba sifatkan bagaimana rupa nabi2 itu..
maka baginda pun berceritalah tentang NABI ISA A.S mempunyai perwatakan yg sederhana,seorang tidak rendah dan tidak tinggi warna kulitnya kemerah-merahan.NABI MUSA A.S pulak seorang yg bertubuh tegap,tinggi dan sedikit itam manakala NABI IBRAHIM A.S digambarkan seperti baginda juga..
begitulah serba ringkas baginda menemui nabi-nabi sebelum baginda yg mempunyai tanggungjawab serta tujuan yg sama seperti baginda iaitu diutuskan oleh ALLAH S.W.T menyebarkan agama islam serta menegakkan syiar islam dan juga mengajak seluruh umat didunia bersama sujud kdp tuhan yg 1..
apakah kita masih sujud kepadaNYA?


p/s sori if story xlengkap aku juz short story je..klu nk panjang beli buku bace..
     aku pun bace dr buku gak meh..mihehehehehe..

semperna maulidur rasul mari kita selawat keatas nabi junjungan mulia..

No comments: